Pengar?!

Folk är efter pengar nu förtiden. Jag känner skit många som vill göra det här för att bli rik eller känd. Men nästa gång jag ser dom ska jag fråga dom varför? Gillar dom inte vad dom gör utan tar dom det här som ett jobb? Pff.. Rappen för mig är livet, jag skiter i pengar, jag skulle kunna uppträda gratis! Varför? För att det ända jag vill göra med musiken och få av det, är att folk ska tycka om vad jag gör, dom ska digga det, jag vill att en kille kan komma fram till mig ba "ey alexis lyssna på den här låten den är feeet" och så är det jag. Sen så brukar folk säga till mig "hur mycket skulle du kunna ta för ett uppträdande? 1000?" Jag brukar svara, "INGENTING! jag gör det inte för pengar, jag gör det för rushen man får när man står på scen!".
Jag har inte blivit erbjuden att får pengar men det stör mig inte ett skit! Fast jag har bara uppträtt 3 times. Ni kanske inte tror på mig, men jag har t.o.m betalat en gång!
Så rappen är idag för många, ett sätt att försöka bli rik. Typ går det bra så blir man rik. Inte bra, folk kommer att ta rappen som en tävling när det egentligen ska föreställa ett sätt att protestera. Det är synd vad som händer med musiken..

/Ale

Kommentarer
Postat av: Cristian

jadu, man kan inte göra något åt de ale.. blir fett irriterad över att folk ba tänker på cash. gillar din åsikt hörru, du är smart. man märker det. keep it up!

2010-08-02 @ 00:49:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0