''Nytt'' och ''Old school''

Jag började tänka efter, Ny rapp musik och old school rapp är inte samma sak! Allt har förändrats! Rappen skulle vara en protest om allt som hände i världen. Dom rappade om saker de såg eller hände dom, nu förtiden rappar det bara om pengar, brudar och hur de lever(RIKT).. Jag förstår verkligen inte dom, allvarligt talat så rappar jag bara för det är en skön känsla och jag vill sprida glädje och vill göra så att folk förstår hur jag känner mig och saker. Ja jag har låtar där jag diskriminerar någon folkgrupp. Men jag diggar inte det :/.  Sen finns det såklart rappare som gör så. Medina är en av dom tycker jag.
  Om vi kollar 50 cent(?) I mean dude wtf? Han har inget att rappa om, han kan ha någon låt som är bra osv. Sen kan vi ta en låt som kanske de flesta känner till "Grandmaster - The message". Eller Tupac (2Pac) som ni kanske känner igen(?) Dom kan om rapp! Det som finns nu borde heta något annat, men inte rapp, för det folket kör nu förtiden är inte rapp.

Ni kan få höra och tycka vad ni vill









Tupac - Keep Ya head up (Old School)


G-Unit - PIMP (New style)


Lil Wayne - Lollipop (New style)


Grandmaster - The Message (Old School)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0